20 Aralık 2015 Pazar

WİX Nedir?

WİX Nedir?

Wix, HTML5 tabanlı web site oluşturmaya yarayan aracı bir sitedir. Gelişmiş kodlama sistemi ile size sadece hayal gücünüzü kullanmak kalır. Çünkü siteyi tasarlamak için hiçbir kod bilmenize gerek yoktur. Her ne kadar ücretsiz olarak sunulan bir araç gibi bizlere sunulsa da, herhangi bir domaine taşımak ve reklamlar kaldırılmak istendiğinde premium paketlerden birini almak gerekir. Tabi bu premium paketlerde size hosting sağlarlar. Böylelikle hosting almaktan da kurtulabilirsiniz.

Biz de adım adım Wix  ile nasıl site oluşturacağınızı anlatacağız. Öncelikle buraya tıklayarak Wix’e giriş yapıyoruz. Sağ üst tarafta bulunan “Giriş/Kaydol“a tıklayarak hesabımız yok ise kayıt oluşturuyoruz.

Kaydımızı oluşturup girdikten sonra buraya tıklayarak, kendimize uygun şablonu seçiyoruz. İstersek de herhangi hazır bir şablon seçmeyerek, boş şablon üzerine çalışma gerçekleştirebiliriz. Seçtiğimiz şablonda “Düzenle“ye basarak isteğimize göre düzenliyoruz.

Açılan şablonda örneğin aşağıdaki resimde de görüldüğü gibi Home, About, Services, Clients gibi sayfaları düzenleyeceğiz. Sol en üstte bulunan “Sayfalar“a tıklıyoruz. Home’un yanında yer alan ayarlar simgesine tıklıyoruz ve oradan ismini değiştiriyoruz. İsmini değiştirirken bir de SEO Sayfa Ayarları‘nı göreceğiz. Buraları da sitenizin içeriğine göre doldurun. Google‘da ve diğer arama motorlarında, sosyal medyada linkiniz paylaşıldığında çıkacak ufak bilgilendirme yazısı burada yazdığınız şeyler olacaktır.




Sol tarafta bulunan menülerden istediğiniz düzenlemeleri yapabilir, isterseniz bir çok ek özellik de ekleyebilirsiniz. Kullanımı gayet basittir.
Sitenizin düzenlemesi bittikten sonra kaydediyoruz. Ve daha sonrasında eğer siteadi.com tarzında bir domaine aktarmak ve Wix reklamlarını kaldırmak için Premium bir hesap almak istiyorsak, Yükselt‘e tıklıyoruz.

Adım Site Yapımı


1.Adım 

www.wix.com sitesine girerek hemen başla butonuna basarak giriş yapıyoruz.



2.Adım

Giriş yaptıktan sonra karşımıza nası bir site yapmak istediğimizi soruyor. Yapmak istediğimiz siteye göre hazır şablonlar karşımıza çıkıyor. Burdan istediğimiz hazır şablonu seçebilir veya kendimiz sıfırdan şablon oluşturabiliriz.






3.Adım

İstediğimiz şablonu belirledikten sonra alttaki resimler de görüldüğü gibi istediğimiz gibi düzenleyebiliriz.






Ben Ne Yaptım?

Buraya tıklayarak sizler için hazırladığım örnek web sitesine ulaşabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder